Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb op mijn vlinderplant afgelopen zaterdag 30 juni 2012 een voor mij onbekend insect waargenomen,een soort kever-achtige hommel. Wat is het?

Het bewoog zich vliegend van de ene bloem naar de andere in mijn tuin, maar vleugels waren niet zichtbaar, die waren ingeklapt zoals bij een kever. Bijvoorbeeld bij een meikever. Ik ben erg benieuwd wat voor soort het is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar goed dat de datum erbij staat! Anders moesten we pas echt gokken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rotf niels!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tja, een foto uploaden is niet mogelijk, ik ben er een half uur mee bezig geweest. Er word gemeld dat de foto's zijn geupload maar er stond niks. Ik kom er trouwens toevallig net achter wat voor insect het was, een Penceelkever. Dus ik ben er al achter :)
Amadea
11 jaar geleden
Dan kan je de vraag maar beter verwijderen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt eddijst. Daar kan ik wat mee. Interessant om te weten. Maar ik had het nog nooit gezien! Je hebt er blijkbaar 2 soorten van die eigenlijk hetzelfde zijn alleen de Latijnse naam is anders.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bijna zeker heb je de penseelkever gezien, daar is het nu tijd voor.
De eerste indruk die je krijgt bij het zien van deze mooie kever, is, dat het een hommel is, ook de vorm en de grootte kloppen aardig.
Deze kevers zie je momenteel op veel soorten bloemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding