Als je zo'n persoon bent die steeds uitgezocht wordt door die nare stekers, dan doe je daar niets tegen. Die beestjes zullen dan juist jou moeten hebben omdat je voor hen aantrekkelijk bent. Andere mensen hebben er nooit last van (ander bloed?) maar mij moeten ze ook altijd hebben (^-^). Er zijn uitstekede middeltjes voor die je met een roller/spray/smeersel op kunt brengen op die plekken waar de huid dun is en het bloed door de beestjes het aantrekkelijkst ruikt. Ik heb ooit een roller op de luchthaven gekocht die lekker ruikt en die echt helpt!
Ja, hoe leer je dan de schoonheid van de natuur te waarderen als je alleen oog hebt voor de gevaren die óók hierin loeren....
Beginnen bewust te worden! Kijk eens om je heen, echt bewust willen kijken!! Zo kan ik volledig opgaan in een spin die een web aan het bouwen is, vooral 's morgens als de dauwdruppels erop glinsteren in een voorzichtig opkomende zon. Het licht is dan zo mooi, alles is van een serene stilte om die tijd, nog geen verkeer, alleen een merel die in de stilte de mooiste riedeltjes fluit. Een merel kan zo mooi zijn als je er bewust naar luistert!!!
Volg bewust eens de kwetterende vogeltjes in een boom, zet een waterschaaltje neer en kijk hoe ze met z'n allen gaan badderen en drinken in dat bakje en sommigen in de wachtrij zitten te wachten totdat er ook voor hen plaats in dat bakje is. Ik kan genieten van een mezenpaartje dat mijn mezenkastje heeft uitgekozen om te nestelen. Eerst komen ze kijken, ze vliegen erin, komen eruit gaan weg en komen dan weer kijken. Ze zijn echt op huizenjacht en als ze dan besloten hebben dat dit hun woning wordt, zie je ze druk doende met inrichten, takjes, veertjes en van alles wordt mee naar binnen genomen en dan blijft eentje binnen en de ander vliegt af en aan, houdt vanuit de boom vlakbij zijn huis in de gaten en opeens hoor je gepiep en wordt er door het ouderpaar weer heen en weer gevlogen en weet je dat ze hun jonkies voeren. Ik heb ze één keer uit zien vliegen en dat is zoooooo leuk!
Oh ik kan zo wel doorgaan, boeken vol opschrijven wat er allemaal te zien is.... Je kunt het niet zomaar even leren te zien als het je niet interesseert. Je moet BEWUST WILLEN kijken en dan vergeet je echt de muggen en andere irritaties om je heen. Desnoods moet je gedwongen worden om eens echt naar iets te kijken en gewezen worden op de schoonheid of het vernuft van iets, al is het maar klein. In de natuur is zelfs het kleinste al groots in de uitvoering.