Vandaag zijn onze coniferen in gespoten tegen de mieneermot. Kan ik waar het bruin is terug snoeien en nieuwe coniferen planten, of gaat dat niet?

Toegevoegd na 2 uur:
thuja Brabant is de naam van de coniferen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (2)

U kan beide nog doen maar wel regelmatig water geven, moest het eens een dag niet regenen :-), en een beetje gedroogde koemest rond de plantenput.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spuiten tegen de mineermot heeft niet zo veel zijn, als je niets doet aan de oorzaak.
Aantastingen aan coniferen zijn altijd een gevolg van iets anders.
Bijna zeker heeft het voorjaar van 2011 hier ook mee te maken.
Het is toen 3 maanden extreem droog geweest, doordat de coniferen als een soort paraplu werken, duurt het heel lang voordat alle droge grond er onder weer voldoende vochtig is.
Ongeveer een half jaar nadat coniferen te droog hebben gestaan, beginnen er bruine plekken te ontstaan.
De schuld hiervan wordt vaak ten onrechte toegeschreven aan aantasting van insecten en/ of schimmels.
Die zijn er vaak ook wel, maar pas nadat het heel slecht ging met de coniferen.
Bruine plekken nu terugsnoeien en er dan nieuw tegen aan planten , lijkt me niet zo zinvol.
Ze staan immers dan met hun wortels in de wortels van de oude coniferen.
Hebben jullie enig idee over welke coniferen het gaat.
Mogelijk zijn het Leylandii, daar zijn veel problemen mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
heeft niet zo veel zijn---
heeft niet zo veel zin

Toegevoegd na 1 uur:
na je toevoeging, over Thuja Brabant zijn al meer vragen geweest over het bruin worden.
Ook bij de Thuja was de droogte van vorig jaar de belangrijkste oorzaak.