Buitenplanten waar op staat dat ze niet tegen vost kunnen, kunnen die wel buiten staan zonder bescherming?

Begrijp dat het er natuurlijk niet voor niets opstaat maar wat zou er dan gebeuren? En wat zijn de simpelste oplossingen. Het is trouwens een klimplant

Toegevoegd na 20 uur:
Het is een passiflora

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Planten die niet tegen vorst kunnen, maar er wel in staan hebben grote kans dood te gaan. Er is bescherm folie te koop die de plant beschermt tegen matige vorst. Maar beter is het om ze in de winter binnen te zetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een zachte winter zonder vorst is kunnen ze zonder bescherming buiten, maar omdat het altijd wel n keer vriest, is het raadzaam de wortelvoet, dus het onderste deel van de plant af te dekken, bv bladeren of turfmolm, maar de kweker heeft vast wel n goed idee.
En zonder bescherming + vorst vriezen ze kapot, moet je het volgend voorjaar iets nieuws planten
11 jaar geleden
je hebt planten die matig winterhard zijn, en die trek je met bescherming met wat mazzel de winter door.
planten die niet tegen vorst kunnen, heten met een andere naam kuipplanten.
deze planten zet je in de zomer buiten in een pot, en met de winter haal je ze naar binnen in een lichte koele vorstvrije ruimte.
jouw klimmer is een nog jonge plant.
ik zou hem in november uitgraven en terugsnoeien, en in een flinke pot vorstvrij en licht laten overwinteren, als je die mogelijkheid hebt.
half mei kan hij dan weer naar buiten.

een foto of naam vd plant zou helpen!
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een passiflora
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aanvulling op het goede antwoord van Rieneke.
passiebloemen zijn matig winterhard. het eerste jaar is altijd het ergste.
als de plant eenmaal een paar jaar op dezelfde plek in de volle grond staat redt ie het meestal wel.