Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten de oude bloemen van een sering er nou wel of niet uitgehaald worden?

Er komen nu bolletjes aan en ik hoorde dat je die eruit moest halen. Weet niet waarom eigenlijk. Iemand wel????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat had je eigenlijk al gelijk na de bloei moeten doen.

Toegevoegd na 47 seconden:
De bolletjes zijn waarschijnlijk zaad, die zou ik wel weg halen, dit gaat ten koste van de plant zelf.

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb net ook meer gevonden over de sering, kun je doorlezen.. en ja de zaadbollen kun je idd beter verwijderen..zie link.

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik ben blij dat je overtuigd bent:)
Ik wist natuurlijk niet dat het al zo'n hele grote struik was, de volgende keer misschien eerder even snoeien gelijk na de bloei.. succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als je een grote seringenboom hebt staan, kun je toch niet alle oude bloemen eruit halen. Dat lijkt me geen doen toch?!? Ik heb het ook nog nooit iemand zien doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb de link gelezen en ben overtuigd. Dat wordt hard aanpakken morgen. Hahaha. Dankjewel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het niet zal snoeien en de boom is gezond, bloeit hij volgend jaar net zo mooi.

Andere antwoorden (2)

Nou, wij hebben al 30 jaar een seringen boom,echt nog nooit heb ik er ook maar wat uitgehaald.Toch geen doen als je zo,n grote boom heb staan dat is het zelfde met rododendron daar moet je ook alles uit halen volgens de regels,nou geen beginnen aan, k,haal er niks uit en het bloeit als een tierelier,ik zou zeggen,laat die bolletjes maar lekker zitten hoor.
(Lees meer...)
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn eigenlijk geen bomen, maar struiken. Maar dan nog: ik ben vandaag bezig geweest en het was wel even aanpoten. 4 nu nog kleine struiken, maar over enkele jaren denk ik niet dat ik ze er nog uit ga halen. Hahahaha.
Zaadvorming kost de boom veel energie. Bij een oude boom zal je daar niet zoveel van merken.
Wel is het in de regel zo dat je direct na de bloei kan terugsnoeien om de grote van de struik of boom in toom kan houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding