Waarom zou je pioenrozen in je moestuin moeten zetten?

Wat is de reden hier achter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Amadea
11 jaar geleden
Wie zegt dat dit moet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd wou net het zelfde vragen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraagsteller zegt dat iig niet! Ze(? ) vraagt slechts: Waarom zou je!!
Amadea
11 jaar geleden
Ze schrijft het toch echt. Anders was de vraag zo geweest: Waarom zou je pioenrozen in je moestuin zetten? Het werkwoord 'moeten' is er echter aan toegevoegd.

Het beste antwoord

Pioenrozen worden vaak in moestuinen geplant om er de bloemen van te snijden.
Na de bloei van amper 10 dagen, heeft de plant zelf geen enkele sierwaarden meer.
Dus in een gewone tuin heb je er na de bloei niets meer aan.
Dat is de reden dat men ze liever in een moestuin zet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit lijkt mij idd een logische redenatie, dank je.

Andere antwoorden (2)

Omdat het een mooie bloem is,die de moestuin opsiert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pioenen zijn geen rozen maar bloeien wel roosachtig. Deze tuinplanten zijn genoemd naar Paioon, de geneesheer van de Griekse goden. Dodonaeus schreef in zijn Cruydtboeck dat de wortel ervan om de hals gehangen vallende ziekte geneest.
Maar er wordt nergens geschreven over een functie die pioenen zouden hebben bij plaatsing in een moestuin. De planten zijn zelfs even gevoelig voor bijvoorbeeld wortelboorders als sla en en mieren als boontjes.
Amadea