Hoe verjaag ik uilen?

Naast mijn slaapkamerraam staat een boom met daarin minstens 4 uilen. Het geluid dat zij 's nachts maken gaat door merg en been. ( Helaas, geen schattig oehoe...) Hoe zorg ik ervoor dat zij gaan verhuizen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
14.1K

Antwoorden (3)

Uilen zijn beschermd en dus ook hun nesten. je mag ze daarom dus ook niet wegjagen. De uilen vliegen binnenkort uit maar grote kans dat ze volgend jaar weer komen. Helaas niks aan te doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
juist, +
Kristal
11 jaar geleden
Tja, dan is het wat Wur zei: oordopjes dan maar...
Helaas voor jou, maar uilen zijn tot over hun schattige oortjes beschermd. Je mag de nesten niet verstoren en het is eigenlijk heel bijzonder dat ze bij jouw huis in de buurt nestelen. Ik denk dat ze met jongen zitten en dat je daarom zo veel geluid hoort. Afhankelijk van de soort zal het lawaai binnenkort minder worden, als de jongen volwassen worden en op eigen poten gaan staan.

Als je in de tussentijd advies wil, zou je contact op kunnen nemen met de Vogelbescherming of de IVN bij jou in de buurt. Wie weet hebben die wel een goede tip om te zorgen dat de uilen volgend jaar wat verder van jouw huis aan hun nest beginnen.

Hieronder een link naar een pagina waar je verschillende uilen-geluiden kunt beluisteren, dan krijg je een idee wat voor gasten je naast je slaapkamer hebt en kun je meer informatie zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Goeie tip +1
De boom omzagen is een oplossing, of aan het geluid wennen.
We kennen de zelfde soort problemen met kraaiende hanen, koerende tortelduiven, fluitende merels, kwakende kikkers, schreeuwende meeuwen enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, schande, die natuur!
;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kword er gek van.
Kristal
11 jaar geleden
haha, boom omzagen ;-))) Dan ga ik morgen het bosje achter kappen, al die vogelconcerten waar ik elke morgen wakker van word Bah
:-)))) Nee, dat is flauw, als je wakker ligt van geen schattig oehoe zijn uilen vermoeiend. Echt oordopjes dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die beesten maken echt een rottig krasgeluid, vooral de kerkuilen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus...............