wat gebeurt er met je planten als je ze in een andere maand dan okt-april plant,dus in de periode mei -augustus

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Als het planten zijn die in potten staan (die je b.v. net gekocht hebt), dan is het geen enkel probleem ze in de volle grond te zetten tussen mei en augustus. Planten die je wil verplanten/verplaatsen in je eigen tuin, kunnen in die maanden een flinke klap krijgen, en zelfs doodgaan: het schijnt niet goed te zijn voor hun wortelstelsel. Maar met een beetje geluk (en goed water geven in droge tijden) lukt het soms toch wel!

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier een wat duidelijker uitleg...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Over het algemeen hebben planten een bepaalde groei en bloei tijd. Deze komen overeen met de maanden wanneer het warmer gaat worden (Maart/April) daarna krijg je het groeien (Mei/Juni) en daarna heeft de bloem in bloei gestaan met alle mooie kleuren van dien.

Nu we deze basis informatie weten kunnen we er van uit gaan dat als je een plant laat in het jaar buiten zal gaan planten dat deze niet zal gaan bloeien omdat het weer veranderd.