hoe hou ik mijn lelie van dalen in leven?

Wat ik ook probeer mijn lelie van dalen gaan dood. Hou altijd het kaartje erbij en volg de gebruiksaanwijzing. Toch gaan ze dood. Weet iemand hoe het hoort en hoe ik ze kan vermeerderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.9K

Het beste antwoord

plant ze op een plaats waar ze halfschaduw hebben; ze houden niet van volle zon.
waar ze wel van houden is vruchtbare humusrijke grond.
mits goed verzorgd gaan ze rond het derde jaar in bloei.
vermeerderen kan dmv scheuren of door zaad.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Convallaria 'Lelietje van Dalen' specificatie.

Plant de Convallaria wortelstokken in het najaar of het voorjaar in vochtige, maar goed gedraineerde, vruchtbare grond. Voeg veel organisch materiaal toe in de herfst, zoals gecomposteerde mest of compost. Bewater uw Convallaria regelmatig gedurende het groeiseizoen. Convallaria zal droge grond niet tolereren in de zomer!

Volle - gedeeltelijke schaduw
Convallaria gedijt het best in een schaduwrijke of semi-schaduwrijke omgeving. Echter, de planten kunnen ook best wat zon hebben, mits de bodem maar consequent vochtig wordt gehouden. U kunt de Convallaria combineren met andere schaduwminnende planten zoals hosta's.

Convallaria onderhoudinstructies

Plant uw Convallaria wortelstokken binnenshuis vier tot zes weken voor de laatste vorst, om een zo vroeg mogelijke bloei te krijgen. U kunt ze ook rechtstreeks buiten planten na de laatste vorst, 20 cm uit elkaar in de volle zon en in een normale bodem. Zij zijn een uitstekende bodembedekker.

Laat het blad op natuurlijke wijze afsterven, en verwijder de uitgebloeide bloemen om een langere bloeiperiode te krijgen. Ziektes vormen meestal geen probleem voor de Convallaria. De plant vraagt weinig onderhoud.

Vermeerder uw Convallaria
U kunt uw Convallaria wortelstokken vermeerderen door deling, hetzij na de bloei of in de herfst.

Overvolle klonten kunnen uit de grond worden gehaald, opgepot en binnengebracht om verder te bloeien. Herplant de Convallaria buiten na de bloei.

Convallaria kan kwetsbaar zijn voor slakken, het is dan ook raadzaam om voorzorgsmaatregelen te nemen. In het algemeen echter is deze veelzijdige, geurige plant vrij gemakkelijk te kweken.

Geniet volgend jaar weer van uw Convallaria
Als winterharde vaste planten, kunnen uw Convallaria wortelstokken de vorst overleven en het hele jaar door in de grond blijven. Het toevoegen van mulch aan de bodem zal helpen om ze extra bescherming te bieden.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.bloembollenkopen.nl/verzorging-onderhoud/lelietjes-van-dalen-planttips/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar sta ik verbaasd over, bij mij in de tuin zijn de lelies van Dalen onverwoestbaar. Elk jaar beslaan zij meer grond en ik geef ze eigenlijk geen aandacht maar haal er alleen onkruid tussenuit. Dus eerlijk gezegd heb ik geen antwoord op je vraag, maar begrijp niet dat het bij niet lukt. Het vermeerderen gaat ook helemaal vanzelf, ik doe er niets aan. Ik hoop op beterschap, op meer succes, want de Lelie van dalen vind ik heel mooi. Hartelijk groet, Cor