Wat voor een wit beestje is dit van ongeveer 3 a 4mm groot..?

Is een zeer minuscuul beestje van ongeveer 3 a 4mm groot..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2K

Antwoorden (5)

Het lijkt op een wants voorzover ik het kan zien.
Hier wat meer info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wantsen
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mijn een zilvervisje
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zijn toch grijs, meer langwerpig en een stuk groter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me ook geen zilvervisje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zilvervisje is het ook niet.. deze zijn idd zwart/grijs.
Maar een zilvervisje heeft 3 stekels aan de acterkant.. deze heeft er 2.
Het zou goed een springstaartje kunnen zijn, zeker als het potgrond is op de foto.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of een ander grondbeestje. Er zijn er zoveel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helmaal goed!
Er bestaan ook bijna witte springstaartjes
Potgrond is dus te nat geweest.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het dan geen trips Ed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een springstaartje zou het wellicht kunnen zijn.. echter; de meeste fotos die ik van springstaartjes vind hebben niet de 2 sprietjes aan de achterkant wat deze wel heeft.. maar misschien dat dit een andere familie soort is... Een trips is het denk ik niet, dit is echt een heel ander beesje zo te zien.. Het is inderdaad potgrond welke nat is geweest en regelmatig nat is. Heb namelijk een bananenboom welke echt liters water verwerkt en daar zitten ze op de grond. Op de plant zelf is niets te zien. Als ik de plant een paar dagen geen water geef is de potgrond helemaal droog aan de bovenkant..
Het kan een larve van een trips zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat een net uit het ei gekomen wolluis, of 'mealybug'. Als ze volwassen zijn zien ze er dikker en wolliger uit.
Ze eten jonge nieuwe blaadjes en bloemetjes op huisplanten. Ze kunnen op de plant zitten, maar ook in de wortels onder de aarde. Er zijn veel ondersoorten, die voeden op bepaalde planten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mealybug