Herkent iemand deze vogelbeschrijving? Wat voor vogel is dit?

Zag net in mijn achtertuin een vogeltje, lijfje grijsgroen (zowel rug als borst) met een zwart kapje op zijn kopje. De tekening van het kopje deed me denken aan een koolmees. Hierdoor dacht ik dat het misschien het glanskopje was maar daar was hij te groot voor, ongeveer zo groot of iets groter dan een mus.
Omgeving: veel grote tuinen, park/begraafplaats aan andere kant van de weg, ca. 500 m. verderop hei.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Rieneke1
14 jaar geleden
was het een insektenetertje of een zaadeter?
lange of korte staart?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lengte staart: net als mees en mus, dus in verhouding met lichaam
Eter: zowel zaden/besjes als insekten.
Rieneke1
14 jaar geleden
heb je de vorm van de snavel kunnen zien/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, puntig en langer dan die van een koolmees en mus. Meer de vorm van een meeuw maar dan natuurlijk veel kleiner.
Rieneke1
14 jaar geleden
noordse gele kwikstaart?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die heeft teveel geel. Het lijfje was echt bijna 1 kleur, hooguit de borst iets lichter. Heb al vele foto's gezien op internet maar kan hem nog niet vinden.
Rieneke1
14 jaar geleden
laatste gok: een zwartkop?
hoewel die meer grijzig dan groenig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JAAAAAAAAA!!! gevonden!
OK, ik zei dan ook grijsgroen ipv groengrijs he?! ;-)
Als je nou je antwoord nog even als antwoord plaatst dan kan ik je de 10 punten doen toekomen!
Rieneke1
14 jaar geleden
hebbes!! :))
wat een zoekpartij, gaaf dat je het nu weet. ik mag maar 1 x antwoorden helaas!

Het beste antwoord

zou het een mannelijk sijsje kunnen zijn?
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas. Te gemelleerd.
Rieneke1
14 jaar geleden
bij nader inzien.......ik denk dat het een zwarkop is! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan wel je antwoord in de reactie, de zwartkop!

Andere antwoorden (4)

misschien is het wel een groenling
het kan natuurlijk ook een kruising zijn van 2 wilde vogels die komen in de natuur ook voor denk maar aan de wit gevlekte merlings en kraaien

Toegevoegd na 58 seconden:
http://www.vogelvisie.nl/soort/groenling.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, een groenling heeft geen zwart kapje op zijn kop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vandaar misschien een kruissing
maar ik was ook niet de enigste die dat dacht
Is het misschien een groenling?
http://www.vogeltrackers.nl/images/vogelgids/Groenling_00188687th.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk een groenlin g. Heb je een foto gemaakt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij was helaas gevlogen voor ik mn camera had.
Mijn eerste gedachte was een groenling, daarna een mannetjes sijsje, maar te zien aan eerdere antwoorden, zijn die het volgens jou niet.
Is het dan niet een vrouwtjes goudvink? (rechts op het plaatje hieronder)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, allemaal veel te kleurig. Maar Rieneke heeft hem al gevonden, het is de zwartkop!