Wat is een snelstgroeiende afscheiding?

I.v.b. met een lelijk uitzicht achterin mijn tuin wil ik iets groens vanachter in mijn tuin,maar geen schutting o.i.d.
maar een snelgroeiende haag of struik.

Toegevoegd na 1 uur:
In de winter ook groenblijvend

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Hedera groeit als kool. Nee, sneller!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en kan ook prima over bijvoorbeeld gaas of een hekwerk groeien.

Andere antwoorden (5)

Een redelijk snelgroeiende conifeer is de cupressocyparis leylandii of Leylandcipres
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leylandcipres

Toegevoegd na 1 uur:
N.a.v. je toevoeging: de Leylandcipres is in de winter groenblijvend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een bruidssluier groeit als onkruid! eind van de zomer is de plek dicht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad bruidssluier! Dat hebben wij ook in onze tuin en het is het al helemaal dicht gegroeid.
Je moet het trouwens wel vaak snoeien als je het mooi wilt houden, want soms groeit het zo alle kanten op. (ik zou je een + duimpje geven als ik dat kon, maar ben nog geen niveau 2)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijft niet groen.
Bamboe groeit snel en blijft groen. Het is wel erg hardnekkig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Fargesia kiest, woekert ie niet. Andere bamboesoorten moet je in pot kweken of met een flinke wortelbegrenzer, anders heb je geen tuin met afscheiding maar een bamboebos van jouw huis tot aan een paar buren verderop ;-)
een laurierstruik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb in mijn tuin Aucuba's staan, ik vind ze op zich niet zo mooi, maar: ze groeien redelijk snel, ze blijven in de winter in blad, als je er eens een stuk afsnoeit herstellen ze zich rap.
Ze hebben groen blad met gele spikkels, heel onopvallende bloemetjes en rode bessen (mits je mannetjes en vrouwtjes bij elkaar hebt).
Je hebt ook soorten die helemaal groen zijn, of blad met een randtekening hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aucuba