Hoe heet deze bloem? (zie plaatje)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tis wel nen schone.
Amadea
12 jaar geleden
Inderdaad, wat móói!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Seg allee, wes da vurrune proat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap jullie reacties even niet? haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We geven alleen aan, Lotte,dat we het een mooie bloem vinden! Ik doe dat in nep Vlaams en Stippel in plat Eindhovens.
En Amadea in ABN.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doet mij deugt dat u de schoonheid van deze bloem waardeer, mijnheer Moolkeesje. Hoogachtend, mejuffrouw Eijkelestam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je dat meneer weg willen laten? Dan voel ik me nog ouder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook nooit goed, Moolkeesje. Ben ik een nette mejuffrouw van 19 en niet een onopgevoede snotaap zoals er hier veel van rondlopen tegenwoordig, doe ik het nog niet goed.. Haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha Lotte, ik heb hem hier ook in een vaasje staan, het is geen bloem, maar een bolletje met zaadjes er in.
Deze zitten aan de pluisjes, kijk maar, ben ze van plan te gaan zaaien, maar het zal wel een tropische boom zijn of zo.
geen idee hoe hij heet,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar zit je dan met je Lotte 18 en dan wordt je 19! Misschien iets voor GV?
Ik waardeer het wel als je me zo aanspreekt, maar over het algemeen jijjouwen we elkaar toch op GV.

Het beste antwoord

het lijkt me (familie van) de artisjok.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is volgens mij een distelachtige. De juiste naam moet ik je schuldig blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ziet eruit als een protea soort (Protea cynaroides of Protea repens)

als ze langer staan worden ze 'pluiziger' is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Een suikerbossie was ook mijn eerste gedachte. Maar die zijn meer rood dan zalmkleurig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zijn er ook in het roze hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
te lang in de zon gestaan misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb in de snijbloemen gewerkt, maar ik ken ze alleen in het groot, zwaar en met een soort plastic-achtige meel/stamp"draden" erop wat meer wordt als de knop open gaat, en deze hebben dat niet. Deze pluist, dus ik betwijfel of het wel een protea is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.google.nl/search?q=Protea+cynaroides&hl=nl&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&rlz=1I7ADBF_nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=CD0IT6jRMsfLhAefxZWcCQ&ved=0CC4QsAQ&biw=1024&bih=600 http://www.google.nl/search?q=Protea+cynaroides&hl=nl&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&rlz=1I7ADBF_nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=CD0IT6jRMsfLhAefxZWcCQ&ved=0CC4QsAQ&biw=1024&bih=600#hl=nl&rls=com.microsoft:nl%3AIE-SearchBox&rlz=1I7ADBF_nl&tbm=isch&sa=1&q=Protea+repens&oq=Protea+repens&aq=f&aqi=g-L1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=43485l43485l0l44266l1l1l0l0l0l0l359l359l3-1l1l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=1ea066dbb1ee3f06&biw=1024&bih=600 misschien zit ie ertussen?
Amadea
12 jaar geleden
Jammer dat je dat zelf niet geprobeerd hebt, want dan had je geconstateerd dat er echt geen een tussen zit die er ook maar beetje op lijkt...
Protea obtusifolia, het 'Suikerbossie' uit Zuid-Afrika, is dat hem wellicht?