Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de paardestaart uit de tuin uitroeien? Woekert heel erg door.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
665

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De enige manier is die van de lange adem. Deze plant leeft van reserver voedsel opgeslagen in de wortels. Door continue alle stukken die boven de grond komen weg te halen (Hetzij met gif danwel met een schoffel) dan raken de voorraden in de wortels op een bepaald moment op en kan de plant geen nieuwe scheuten maken.

Als de plant op slechts een paar plekken staat, kan je bv alle planten weg halen en planken / zwart plastic over de plek heen leggen. Na een jaar zijn de planten dan echt weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel slecht maar een oplossing is chloor... Hiervan sterft het af. Bij de wortels heb je een soort stam hier maak je een gleufje in en daar giet je steeds chloor is. Echter is het wel extreem slecht voor het milieu en je hebt kans dat je aarde moet gaan afgraven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paardestaart of wel heermoes, komt vooral voor op arme en zure grond.
Door er kalk te strooien en de grond te bemesten, wordt de groei minder en minder.
Probeer door beplanting zo veel mogelijk schaduw te krijgen en dan vooral met planten die hoger worden dan het heermoes.
Pluk eenmaal per maand het meeste heermoes weg, het breekt dan wel af, maar verzwakt wel.
probeer het te accepteren en laat je niet gek maken als het alsmaar weer terug komt.

Ga je met gif spuiten, denk dan goed aan je andere planten, alles wat je raakt, of bijna raakt gaat ook dood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij bestaat er bij intratuin speciaal gif voor heermoes.
Is dit af te raden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de keuze die je maakt, wel of geen vergif.
In mijn tuin staan er ook veel, heb er planten in gezet, die een stuk hoger worden dan het heermoes, dus nu zie je in het vroege voorjaar het frisgroene heermoes, om later in de zomer het niet meer te zien, tussen al die andere hogere planten.
Zo heb ik geen last van het heermoes, het is ook een stukje acceptatie.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding