kun je de kamerplant chlorophytum (zebragras) stekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Antwoorden (2)

stekken is niet echt het woord.

De hangende takjes kan je afbreken en planten. De plant zelf kan je in twee delen scheuren en apart oppotten als je ze wil vermeerderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de Chlorophytum ( graslelie) volwassen is, gaat hij bloeien aan lange bloemstengels.
De bloemetjes zijn onopvallend wit van kleur.
Na de bloei, ontstaan er aan deze bloemstengels, zelfstandige plantjes.
Als je ze lang genoeg laat hangen, vormen ze zelfs wortels.
Deze nieuwe plantjes kan je van de oude bloemstengel afbreken en planten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo had mijn moeder uiteindelijk heel het huis ermee vol staan. Ik heb er nu ook weer eentje, met al flink wat nieuwe plantjes eraan. Heb echter geen plek om die weer neer te zetten, dus laat ze er voorlopig maar aanzitten...
+ trouwens Ed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja vroeger stonden ze in iedere kamer, maar ook de hertshoornvaren, de Christusdoorn, siernetel en vlijtig liesje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hertshoornvaren stond inderdaad ook bij ons in de huiskamer... Leuk om weer eens te horen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het juiste antwoord. Echter is de Nederlandse naam van de Chlorophytum geen graslelie.
De Anthericum liliago is namelijk de graslelie, orde van de lelies.
Terwijl de Chlorophytum uit de orde van de asperges komt, en naar mijn weten geen Nederlandse naam heeft +je van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je hebt gelijk wat de naam graslelie betreft, gek genoeg kan ik deze plant al mijn hele leven onder deze naam.