Ik wil mijn tuin ophogen met 25 cm grond, nu groeit er rabarber die in winterslaap zijn. komen deze volgend jaar weer boven als ik die laat zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel planten ook: die zie je in de winter niet meer, en in het voorjaar dan ineens weer wel ;-)

Het beste antwoord

25 cm is wel veel, maar ik zou het toch gokken hoor,je zet er
een paar stokjes bij en komt het nu niet op,haal je ze in het voorjaar gewoon omhoog,ik zou ze lekker laten zitten
burgos
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk het niet; ik zou ze ruim uitgraven en ze er later weer inzetten. En een grote hoop bladeren overheen leggen ter bescherming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25 cm is wel erg veel, ik zou rondom de rabarber het maar 15 cm. ophogen, dan staat hij in een kuiltje en komt hij zeker nog op.
Dan hoef je hem niet te verplanten.
Moet je hem wel verplanten, dan moet je rekenen, dat je volgend jaar vrijwel geen rabarber kan plukken.
Dus maar lekker laten staan en rondom de plant wat minder ophogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slim. +
Ik zou de rabarber wat minder voorzien van een laag aarde. De rabarber wordt dan wel wat vochtiger maar dat is heel goed voor deze plant, want vroeger stond de rabarber altijd in de buurt of aan de rand van een sloot of riolering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rabarber komt zeker weer op.
Opgehoogde grond is geen probleem.