Wanneer is het het beste om een beukenhaag te planten? Kan dat bijvoorbeeld nu? in deze maand? Dankje!

Zie vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (4)

Binnen nu en enkele weken zijn ze volop te koop op een tuincentrum.
De beste planttijd is tussen nu en begin december.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn is altijd gezegd dat het eerst een keer moet vriezen voor je een beukenhaag mag planten. Dat is dus geen vast moment. Gezien de hoge temperaturen van de laatste weken, zal je dus nog even moeten wachten voor de eerste echte nachtvorst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste tijd voor het aanplanten van de beuken is het voorjaar en de herfst. Vooral de herfst is de meest geschikte tijd van het jaar. De beuken kunnen dan nog vastgroeien in de nieuwe aarde en zijn zo beter voorbereid op de komende zomer. Ook in het voorjaar kan er goed geplant worden. Zorg wel voor voldoende water, dit voorkomt uitdroging.
Plant niet dieper dan ze op de kwekerij stonden. Dat zie je aan het natte gedeelte op het stammetje.
Een beuk heeft een schimmel (mycorrhiza) nodig om goed te kunnen groeien. Dit kun je in korrelvorm kopen, maar je kunt er ook afgevallen beukenblad onder strooien.

Veel succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste tijd is nu en de schimmel hebben ze wel nodig dus neem met een kluit daar zit de schimmel al in.Duurt vaak wel even voordat het aanslaat maar komt meestal goed.