Welke kleur krijgt deze vis in vijver?

Dit jong van 2 /3 jaar was eerst oranje met zwart erg mooi,dit jaar werd hij ineens wit met nog een beetje oranje zwart.Nu heeft hij een gele kop en krijgt stippen rood/zwart en ik zie blauw is dit normaal?Hij is gezond heb er ook blauwe shubunkin in zitten jong daarvan maar waarom deze kleurwisseling?BVD Minke

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (1)

Het is een shubunkin en nu bijna op kleur.
Deze kleur is een van de mooiste kleuren en erg bekend.
Veel goudvisachtigen worden zwart geboren en blijven dat voor enkele jaren, soms korter, soms langer.
Pas later na een jaar of drie, zijn ze geslachtsrijp en krijgen hun volwassen kleur.
Shubunkin is de enigste goudvisachtige waar blauw in voor komt.

Toegevoegd na 1 minuut:
De kleuren worden nog wat sprekender, vooral het blauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de reactie,maar hij was eerst zwart met oranje echt waar!Heb er ook donkere inzitten komen nu op kleur denk oranje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe foto is dus ma/pa,had er 2 maar ja kat he ja de rakker aan je linker kant.Komt gelukkig bijna niet voor hier dat ze 1 pakken maar wel gelijk de mooiste natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is een nadeel dat shubunkin's zo tam worden, dan kan een slimme kat ze pakken, heb dat probleem zelf ook, staat nu een zwart schrikdraadje om heen, prima !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb er ook koper kleurig erin zitten ook erg mooi!Zwart met brons/oranje dacht dat dat de kleur van de jonge vis zou worden.Maar hij is van gedachten verandert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden ben erg benieuwd hoe hij er het volgend jaar uitziet.En natuurlijk het beste antwoord.