Welk siergras is dit?

Weet nog word 2 meter hoog en bloeit bijna nooit in Nederland .Wel dus iemand? BVD Minke

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooie plant hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vond ik ook had hem nog niet eerder gezien en ben gek op siergras .Weet niet altijd wat het is(vandaar deze vraag) maar als ik een leuke tegenkom ben ik verkocht.

Het beste antwoord

Het is waarschijnlijk een van de vele soorten Miscanthus.
Hier zijn veel soorten en variëteiten in, de meeste soorten staan nu in bloei.
De hoogte van Miscanthus zitten tussen de 1.5 en 4 m.
Sommige soorten bloeien niet ieder jaar in ons land.
Op de foto is de hoogste soort te zien, het reuzegras of mammoetgras.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de foto vergroot, zie je dat de pluim ( bloem) erg veel lijkt op die van jouw foto.

Toegevoegd na 16 minuten:
het is een Miscanthus Sinensis Gracillimus, hoog tot 1.8 m. en zelden in bloei in ons land, met een witte middennerf, mogelijk is het een andere variéteit, de zijn er zo veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt er wel op,hoop alleen niet dat hij ZZOO groot word want dan moet ik verhuizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat het de Miscanthus Sinensis Malepartue is,lijkt er erg op.Word erg mooi zo te zien op de plaatjes.Een + voor het antwoord!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haaaaaaaaaa,haaa.
Je kunt hem goedkoper weghalen dan ;)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JAA,ik twijfel nog even kan ook de Miscanthus sinensis Gracillimus zijn die bloeit hier niet en het blad lijkt er erg op.Wat een namen trouwens!!In elk geval zijn ze allebei MOOI.!!Wat denken jullie? Wie van de 2?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn er zo veel die op elkaar lijken, maar deze ( Miscanthus Sinensis Gracillimus) heeft een witte middennerf ( van de foto) en die zijn er niet zo veel en wat ook klopt, dat hij in ons land bijna nooit bloeit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, ha, tegelijk getypt, humor!
Dus bijna zeker de ( Miscanthus Sinensis Gracillimus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk ook dat het hem is en heb dus mazzel dat hij hier bij mij wel bloeit.Ik ben blij!!!!!!!!!!Mooie plant en ook nog in bloei.Kan niet beter.Maar enig idee waarom hij nu hier wel bloeit?Heb dit ooit met bamboe gehad en dat ging daarna dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja die Miscanthussen willen nog wel eens niet bloeien in ons land, de hele hoge bij mij ook wel eens niet, maar dit jaar juist heel veel.
Tegen de tijd dat er knoppen zichtbaar worden, stopt de groei soms zo maar en blijven ze in de knop zitten, de zomer is dan te kort.
Als het te lang gaat duren, wordt de daglichtlengte steeds korter en juist deze lengte van daglicht, bepaalt voor veel planten wanneer het bloeien begint.
Mooi te zien bij b.v. primula.s en Forsythia, over enkele weken is de daglichtlengte voor deze planten het zelfde als die in het voorjaar, daarom zie je vaak Primula's en zelfs de Forsythia in nov. een beetje bloeien.
Ze zeggen dan dat de natuur in de war is, maar het is volkomen normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja, de bamboe!
Deze heeft een cyclus van bloeien ongeveer eens in de 70 a 80 jaar.
Na de bloei gaan de meeste dood ( net niet allemaal)
De kweker moet ze dan weer gaan zaaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden/reacties TOP!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top antwoord en de reacties.Bedankt!!

Andere antwoorden (1)

Zeer waarschijnlijk is het deze, Panicum Heavy Metal: Blauwe Parelgierst

Panicum Heavy Metal: Blauwe Parelgierst
Polvormend siergras met blauwe tot blauwgrijze halmen en bladeren. De bloeiwijze is heel fijn vertakt waardoor een transparante pluim ontstaat. Blijft ‘s winters ook goed staan. Door zijn statige groeiwijze vooral geschikt in strakke, formele tuinen met een contrasterende onderbeplanting (bijv. Opiophogon) in kleine groepen of als solitair. Prima winterhard. In maart het oude loof wegsnijden. Deze blauwbladige variëteit met paarsrode ‘pareltjes’ in de pluim blijft ook op voedzame gronden goed overeind staan. Het is een statige plant die het beste tot zijn recht komt in een strak vormgeven tuin als solitair met bijvoorbeeld Slangebaard of Hoornbloem aan de voet of aangeplant in een grote groep. Andere blauwe vormen zijn P. Dallas Blue, P. Indian Steel en P. Cloud Nine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,weet niet of dit hem is blad is bont wit met groen,of groen met wit HAA.En op het label bloeit bijna niet hier/dus .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk even op de volgende site, misschien zit hij erbij ;)" http://www.perkgroen.nl/Siergrassen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In elk geval een + voor het meedenken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen Panicum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee daar waren we al achter .