Is vinca maagdenpalm een vaste plant.

Mijn vrouw heeft gehoord dat de vinca als bodembedekker in de tuin ook in de winter groen blijft. Wie weet het juiste antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Dat klopt. Het is een vast plant welke in de winter groen blijft, en in het late voorjaar leuke paarse bloemetjes geeft. De plant kan zich enorm uitbreiden, bij geschikte standplaats
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je vrouw heeft gelijk.
Hij blijft mooi groen en ze zijn er ook nog in veel soorten, grote bloemen en kleine bloemen.
Hij groeit snel en binnen de kortste tijd is de bodem bedekt.
Door scheuren kun je hem overal stekken en het spul slaat altijd aan, waar je hem ook plant.
Krijgt hij wat kale stengels, geen probleem, afknippen en hij gaat vrolijk verder.

http://www.google.com/search?q=vinca+minor+ground+cover&hl=en&sa=X&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&rlz=1I7ADFA_nl&biw=1280&bih=820&prmd=imvnsfd&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=mImATvXbBc6fOpj7zPcP&ved=0CEcQsAQ
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je de kleine Maagdenpalm ( er is ook nog een grote)
De kleine is Vinca minor, die het uitstekend doet in de schaduw en half schaduw en vormt als alles goed gaat een wintergroene bodembedekker.
Echter op droge zure zandgrond, komt er vaak een schimmelziekte in en ontstaan er regelmatig veel dode stengeltjes en slechte groei.
Mogelijk kan je dan beter de Pachysandra planten, die is ook wintergroen, net zo hoog en kan ook uitstekend in de schaduw en half schaduw.