Welk onkruidbestrijdingsmiddel werkt het beste?

Na maanden continu schoffelen ben ik het zat. Blijkbaar is de bodem hier heel voedingsrijk want het onkruid staat binnen een paar dagen enkel hoog. Ik zoek een bestrijdingsmiddel dat makkelijk te gebruiken is en onkruid effectief uitroeit. Het liefst ook nog biologisch afbreekbaar en betaalbaar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

schoffelen ziet er één dag goed uit, maar terwijl je de onkruiden van deze week uitschoffelt, schoffel je de zaadjes voor komende week naar boven. Eens schoffelen is blijven schoffelen. wat het beste helpt is bodembedekkers. Zorgen dat de grond bedekt is met planten die je wél wilt hebben. Verder moet je onderscheid maken tussen eenjarige en vaste onkruiden. De eenjarige schoffel je zo weg, maar zijn met een week weer terug. de vaste schoffel je af, maar omdat je de wortel laat zitten groeien ze weer snel terug. de vaste moet je dus uitgraven. Daarna de eenjarigen gedurende een paar weken met de hand uittrekken zonder de grond om te woelen. wat goed helpt en niet duur is en niet giftig is schoonmaakazijn. 32ct een literfles. Maar stoppen met schoffelen is de beste manier.

Borax maar ik weet niet of je dat nog kan krijgen.

alhoewel ik er van gruwel gebruik ik op mijn werk in een zwembad soms round up.je kunt het bijna overal wel kopen bouwmarkten en groen centra ed.je moet het dan verdunnen met water en op het groen spuiten wat je weg wil hebben niet op zonnige of regenachtige dagen.het goedje komt via de bladeren in de wortel met gevolg dat de plant na ongeveer een week bruin word en dood gaat.je hebt afhankelijk van hoeveel je weg wilt hebben een plantenspuit of iets groters nodig.het werkt alleen niet op mossen maar verder spuit je er alles mee dood dus voorzichtigheid is wel aanteraden.

Onkruid kun je het beste met wortel en tak verwijderen, dus niet schoffelen maar voorzichtig uittrekken, omdat het anders steeds weer terugkomt. Met schoffelen kun je door de wortels van het onkruid steken en blijft het weer aangroeien. Bestrijdingsmiddelen zullen ook je goede planten aantasten en dat wil je natuurlijk niet. Eerst het onrkuid met de hand verwijderen en daarna schoffelen en je tuin ziet er weer mooi uit. Natuurlijk zul je dit steeds moeten herhalen, want onkruid blijf je, ondanks al je pogingen om het te bestrijden, toch houden.

Met een brander. Onkruid brander kits verkopen ze in de bouwmarkt en het tuincentrum, maar zeker als je groter oppervlakte moet gaan doen zou ik een echte gasfles nemen en een dakbrander. Een flinke gasfles met propaan kost 50 euro waarvan de helft statiegeld is. Een dakbrander kost ongeveer hetzelfde. Een groot voordeel is dat je geen gif gebruikt. gebruik: het onkruid verwarmen, niet helemaal verbranden. De cellen knappen en de plant droogt met wortel en al uit.

Keukenzout werkt.

Gewoon schoonmaakazijn over de plant gieten, heeft ook een goed effect maar niet zo goed als onkruid plukken.

het water van de aardappels na het koken bewaren tot de spuit fles vol is dan spuiten of gieten helpt ook tegen mos ,dit niet verdunnen met water

Het beste middel om onkruid te bestrijden zonder vergif is een schoffel. Als dan het onkruid is verdwenen dan kun je als er anders niets groeit met een brander het opkomende onkruid het makkelijkste weg houden.

ik zou zeggen met zapper, bofix of casoron als je dat nog vindt want ik denk dat casoron uit de handel genomen is

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100