ja
Als het loof is afgestorven leg je de bol ergens koel weg. IN het vroege voorjaar kan je de plant dan weer oppotten.

Als de plant buiten staat, kan je de bol gewoon in de grond laten zitten. De plant komt uit zichzelf volgend jaar weer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bolchrysant is een matig winterharde tuinplant die in een koude winter nog wel eens wil bevriezen, maar kan je hem de winter door krijgen, dan zal hij volgend jaar weer opnieuw in bloei komen, de vorm van de plant, de bol, krijgt hij van zelf.
Tijdens vorst zou je er wat groene kerstboomtakken over heen kunnen gooien.
Ook kan je hem stekken in het vroege voorjaar als hij begint uit te lopen en ieder stekje vormt vanzelf weer een bolchrysant.
Wel heeft hij veel licht en zon nodig, anders wordt het niets.