Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben bezig met een tuin aanleggen en nu wil ik als omheining zo'n Spaanse muur. Weet iemand wat voor materiaal en hoe aan te pakken? En evt kosten?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe lang moet de lengte van de muur zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De totale omheining is ongeveer 46,5 mtr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk idee! denk wel dat je moet beginnen met fundering graven, opmetselen en dan stucen. hoop werk en geld.
stuur volgend jaar maar een foto hoe het geworden is

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

als je de muur door echte spanjaarden wil laten zetten moet je hen laten overkomen en alledagen paella maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat is nog al wat om te maken, begin met een geul te graven 60 cm. breed en 60 cm. diep , hier stort je een laag beton van 10 cm. dik, heb je een stabiele ondergrond, dan hoeft er geen betonijzer in, anders wel.
(Op veengrond die slap is, kan je zo helemaal niet bouwen.)
Na het hard worden van het beton, ga je metselen met kalkzandsteen blokken, hierna de muur pleisteren met cement met kalk.
Na droging kan je de muur schilderen.
Kosten kan ik niet zeggen, is afhankelijk van de hoogte en lengte van de muur, even kijken op een bouwmarkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altid betonijzer, tenzij je echt öp het vaste zit, leem bv. Geen kalkzandsteenblokken boven de grond metselen. Dan gaat afbrokkelen, inclusief pleisterwerk
En de bovenkant afdekken, leisteen bv of rockpanel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom geen kalkzandsteenblokken?
Ik kijk vanuit huis tegen een kalkzandsteenmuur aan van een voormalige landbouwschuur, dat nu een jaar of 30 woonhuis is, de andere muren zijn bepleisterd, ziet er nog prima uit na 30 jaar, maar ik ben maar een leek, geen bouwvakker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn dat geen betonblokken? Kalkzandsteen brokkelt.
Onze tuinmuur is van bepleisters kalkzandsteen, dat brokkelt. Misschien is de combinatie met pleisterwerk niet goed. Ben ook geen bouwvakker, maar alles uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met betonblokken zal het ook wel gaan, maar ik bedoel echt die witte kalkzandstenen, heel lang geleden woonde we in een straat in Naarden waar een grote kalkzandsteenfabriek was, gebroken stenen mochten we er gratis meenemen, mijn vader metselden daar bloembakken van en smeerde later deze muurtjes aan met een laagje cement, de bakken stonden er vorig jaar nog steeds, inmiddels ruim 40 jaar geleden.
het pleisteren van een muur gaat vaak fout, omdat men het zo maar op een te droge muur smeert, of het is te sterk drogend weer, dan is de cement al droog voordat het voldoende uitgehard is.
Later gaat dat afbrokkelen.
het beste is de muur eerst goed nat maken, een beetje pure cement er op strooien. vegen ( aanbranden) , daarna pas pleisteren en de dagen er na nat houden.
Kalkzandstenen zijn de enigste stenen die alleen maar harder worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo geen bouwvakker? Kon je dat niet vorig jaar melden , haha?
Maar zoals gezegd, bij ons ging het niet zo goed. Het zal wel een combinatie van allerlei factoren zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding