Ik wil graag weten wat voor plant dit is?

hij is nu een halve meter hoog en ik vraag me af of dit onkruid is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen afbeelding!
Rieneke1
12 jaar geleden
ff wachten en f5 indrukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weten of het onkruid is? Als het in je tuin staat en je vind het mooi is het geen onkruid. Staat het in je tuin en vind je het geen mooie plant? Onkruid!
Rieneke1
12 jaar geleden
zo is dat bosbouwerd :)
Amadea
12 jaar geleden
De foto is erg donker, je kunt niet onderscheiden of het alleen blaadjes zijn en wat voor vorm die hebben en of er ook bloemetjes in zitten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem er eens foto van overdag :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt wel brem, alleen door het donker lijkt ie paars.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
buitenweed???!!!! nee onkruid, er komt geen bloem in. van de andere kant... in een wilde tuin zal het niet misstaan. de naam ken ik niet, maar deze komt vaak voor op bouwgrond. persoonlijk hoef ik m niet in mijn bloembakje in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er komen geen grote bloemen in. wel duizenden piepkleintjes, zodat je er volgend jaar duizend van hebt.

Antwoorden (4)

Ik denk dat het gaat om melganzevoet, maar ik kan het niet helemaal goed zien omdat de foto nogal donker is.
Je kunt dat zien als onkruid, maar als je het mooi vindt, is dat het natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat dacht ik ook, melde, En als je m oogst voordat ie in t zaad schiet is t een heerlijke plant om te roerbakken (met knoflook en een uitje bv) Ik ben blij met deze makkelijke groente en meerder mensen in mijn omgeving die t bij mij aten hebben een plant met zaad meegenomen.
Als je oogst voordat ie in zaad schiet krijg je ook mooiere groter bladeren daarna. Dus niet te snel weghalen. Wilde planten hebben ook veel meer vitamines etc dan gekweekte. Een kadootje dus (en wat echt in de weg staat haal je natuurlijk weg;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een soort wilde Artemisia, of wel bijvoet.
Het is een vaste wildeplant, die er best wel aardig uit ziet met zijn grijs- groene blad en kleine bloempjes.
Staat leuk in een gemengd bos bloemen.
De plant is geneeskrachtig.
Artemisia vulgaris.
Blad ruikt lekkerkruidig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weeral juist Ed :)
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh die plantjes, wordt er wel eens moe van, maar gek genoeg vragen ze heel vaak plantennamen die ik zelf in de tuin/ park heb staan, van hele gewone ( zoals deze) tot best wel zeldzame en dan denk ik, verrek die heb ik ook.
Ik ken er best wel veel, maar ik ken er ook best heel veel niet!
Dank voor je plus.
gaat best wel goed met je, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor de interesse, Ed. Het gaat, de ene moment beter dan de andere. Echt 'goed' en 'alles ok' wordt het nooit meer. Maar het leven moet nu eenmaal verder gaan. En Goeie Vraag is een prima afleiding :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
groeten vanuit Zeeland.
Ed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken meestal ook alleen de namen van die ik zelf heb/ heb gehad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor je eigen planten heb je altijd een voorkeer, anders zou je ze niet hebben, dus onthoud je ze beter.
bijvoet idd ofschoon het plaatje knap donker is. Wellicht een idee zuks te schieten als het dag is???