Wat zijn de bijzonderheden van een Red Robin? Ik kom die plant en naam ineens heel veel tegen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

De Glansmispel of Photinia Fraseri ‘Red Robin' is een winterharde, groenblijvende struik. Je kunt ze kopen als heester of als boompje op stam. De Glansmispel is mooi vanwege zijn bloei, de bessen, maar vooral ook vanwege het prachtige rode blad wat in het voorjaar nieuw aan de plant komt. Later kleurt het blad goudgroen. De Red Robin kan solitair in de borde geplant worden, maar is ook geschikt voor vak beplanting of als haag te gebruiken.
Meer info op http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/56316-glansmispel-of-red-robin-verzorging-standplaats-snoei.html

Wat ik zelf zo mooi vind aan de red robib is dat hij winterhard is en prachtig rood in de winter. Dat geeft toch wat kleur en warmte aan de wintertuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je de Photinia fraseri "Red Robin" bedoelt:

De herfst komt er aan / is er al en dat is de tijd dat de meeste planten hun blad verliezen.

De Photinia is 1 van de heesters die haar blad houdt en is daardoor op dit moment bijzonder.

Voor de rest is het business-as-usual, dus verkoop stimuleren door een nieuw aandoende naam te promoten voor een ingeburgerd artikel. De Photinia is al decennia lang een populaire tuinplant namelijk.

Persoonlijk vind ik haar wat te kaal (open), maar je kunt de openheid (kaalheid) ervan ook juist waarderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel voor je reactie witte mus. De grote versie is wat open inderdaad en minder rood van boven. Deze wordt twee meter ongeveer. Er is ook een kleienre versie, die 1 meter hoog wordt, wat meer rood heeft in de toppen en ook veel voller is van structuur. IK heb er toevallig een gekocht vandaag, maar per ongeluk de grote terwijl ik de kleine had willen pakken. Er zat korting op dus ik kan hem helaas niet ruilen. Ze krijgen ook kleine witte bloemen. Ik denk erover tocvh de kleine versie erbij te kopen. Er is trouwens ook nog een stamvariant, maar daar vond ik niet veel aan