Welke rups is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was in de tuin aan de gang en kwam hem tegen erg mooi,maar welke vlinder komt eruit??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk ook eens op deze site.
http://www.vlindernet.nl/rupszoeken.php?stap=1 dan krijg je vragen over zijn uiterlijk, waardoor het aantal opties welke het is steeds minder wordt, totdat je de goeie hebt.

Het beste antwoord

Dat is de rups van een pijlstaartvlinder, en wel (vermoedelijk) de liguster-pijlstaatvlinder.

Toegevoegd na 1 minuut:
En daar komt een ligusterpijlstaart uit ; een mooie, grote nachtvlinder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Marleen is hem rups erg mooi vlinder ook.Zal leuk zijn als ik de vlinder ook nog tegen kom al is het in de avond.TOP!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig genoeg zie je de rups met een zekere regelmaat, maar moet ik eerlijk toegeven nog nooit een pijlstaartvlínder te hebben gezien. Maar wie weet....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet nu waar ik ze kan verwachten en heb deze planten in de tuin/anders waren ze hier ook niet HAA,we zullen ZIEN ik hoop het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom meld je een punt die je geeft is dat gewoonte hier of??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoonte niet, wel altijd vriendelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK ben ook vriendelijk + en bedankt!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, Ed, nu ik je toch zie hier : geloof het of niet, maar mijn vierde Catalpa (die hopeloos 'dode', met die halve stam is VANDAAG in de bloei gekomen !! Na de vakantie nog helemaal niks, en vandaag (of gisteren, hooguit) kwamen er ineens 5 kleine spruiten uit de stam (!) en in de kruin zitten ineens wel dertig, veertig knoppen. Da's vier uit vier ; wonderbaarlijk, voor een boom die van september tot november met een halve stam op de koude grond heeft gelegen...... Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/catalpa-kans-redden.210658
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!!!

Andere antwoorden (1)

De ligusterpijlstaart of de lindepijlstaart , maar hij zit waarschijnlijk niet op de gebruikelijke voedselplant.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt was aan het snoeien en kwam hem tegen even een ander plekje.Nu in de sneeuwbalstruik.