Boom in de tuin (Iep) verloor in maart als z'n nog zeer kleine blaadjes, ze verpulverden. Hoe komt dat?

Nu groeien er aan de dikke takken weer kleine blaadjes. Wat is er aan de hand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

In maart zitten er aan een iep nog geen blaadjes.
Wel bloemen die op blaadjes lijken.
Groeit een iep slecht, dan kan hij van armoede erg sterk bloeien, dus valt er in het voorjaar erg veel rommel uit deze boom.
Mogelijk heeft je boom de beruchte iepenziekte, goed te zien aan bruine en/of dode toppen, vaak veel geel blad.
Hier is niets aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft tot twee weken geleden helemaal geen bladeren gehad (als wat jij zegt klopt dat het op blaadjes gelijkende bloemen zijn).