Welke bloem is dit? zou eenjarig zijn. Gezien op de garten show in koblenz maar de foto is niet goed gelukt waardoor kaartje niet leesbaar is

blad lijkt op "konijnenvoer"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik maak altijd twéé foto's: eentje waar de plant mooi op staat, en eentje apart van het kaartje
wegens meerdere teleurstellende ervaringen, dat ik het thuis niet kan lezen.

Antwoorden (1)

Aan de bladeren en bloemstengels te zien is het een gevuldbloemige Gerbera.
De meeste Gerbera's zijn enkelbloemig, of half dubbelbloemig, dit is dus een noviteit.

Toegevoegd na 15 minuten:
Het blad lijkt inderdaad erg veel op die van de paardenbloem, konijnenvoer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inmiddels gevonden, Scadoxus puniceus Te zien op http://www.plantimag.de/gensfrm.html Deze foto is duidelijker en verklaart waarom moeilijk te vinden. mn doordat mijn omschrijving niet helemaal correct was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi dan weet je de naam.