wij hebben twee trachicarpus fortunei in de tuin staan; eentje had speerrot en is daarvoor behandeld. Hoe lang duurt het tot zichtbare teruggroei ?

trachicarpus fortunei,staan in de grond hebben enkele winters overleefd, helaas eentje niet .. speerrot , bladeren verwijderd, moesten speerrot behandelen met produkt , dat hebben we gedaan en nu zou er terug een nieuwe scheut moeten komen. De vraag is hoelang kan dat duren aangezien ons boompje 1.2 m hoog is eer dat je ziet dat er een scheutje komt. Indien niet dat zegt men zaag boompje af boven hart en laat het zo staan , maar hoe weet je waar het hart van zulke bomen zit ; om hem niet kapot te zagen ( als hij inmidddels nog niet kapot is natuurlijk ...)

12 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Het beste antwoord

De weersomstandigheden in ons land is voor palmen niet erg gunstig, vooral in een koude natte winter gaat het vaak mis.
Een palm heeft maar een kop ( hart) als dat dood is, dan is het over en uit.
het is het topje van de stam waar de bladeren uit komen.
Palmen moeten in ons land op een warme, zonnige, maar vooral droge plaats staan, hoe droger hoe meer winterhard.
Zie je nog steeds geen nieuwe bladeren komen, dan zal hij wel dood zijn.
Komt er nog wel nieuw blad in en veranderen de omstandigheden waarom hij ziek werd niet, dan is de ziekte zo weer terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze buren hadden een paraplu aan de stam gebonden, zodat het hart in de winter droog bleef. geen gezicht, wel effectief
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat gaat me ook te ver.