Weet iemand wat dit voor een plant is? Hij komt al een paar jaar rond augustus op de zelfde plek op.

Toegevoegd na 17 minuten:
Nee, ik bedoel niet de hortensia op de achtergrond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is een van de soorten draken lelie's.
Het is een knol, die je ooit wel eens geplant moet hebben.
Er komt een grote purperpaarse bloem in, echter als de plant niet goed groeit, kom hij niet meer in bloei en maakt hij alleen maar blad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist,ik behandel het als onkruid want het groeit tussen mijn heg.

Andere antwoorden (4)

Die roze bloemen zijn hortensias. Maar volgens mij bedoel je die niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij Ricinus of de wonderboom.
Er wordt wonderolie van gemaakt dat tegen diverse kwaaltjes schijnt te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wonderboom is het niet. Die heeft geen gedeelde bladeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steel van ricinus is ook niet zo gevlekt, hoewel er veel variaties zijn.
Ik denk dat het de Lupines is. Maar dan heeft deze geen bloemen.

ImationCret
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, die is kleiner en heeft donkergroene bladeren, en heeft gavere bladeren.
Wat denk je van helleborus de kerstroos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heleborus foetidus ofzo als ik het goed zie. In de schaduw gaat hij hele hoge ranken schieten. En
Dat is wat je ziet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, Helleborus blijft laag. Deze laat eerst een flinke stengel groeien en geeft dan blad.