Het water van onze zwembad is groen/geel, wat nu?

Wat moeten we nu doen?
Het zwembad legen, of iets anders?
Het water is helemaal groen/geel, wat nu?

Toegevoegd na 4 minuten:
De zwembad ruikt ook heel vies, en sommige plekjes bij de grond van het zwembad zijn groen/donkergroen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
26.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk je wel dat je een spons bent en dat je dat water dus op zal zuigen, ik weet niet of je groen/geel water in je binnenste wil hebben maar ik zou gewoon al het water verversen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
super goede profiel afbeelding!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, TZijlstra!
Eigenlijk moet Spongebob wat meer opletten met wat hij doet.

Het beste antwoord

Helemaal legen, schoonmaken, drogen en met een gemicaliën set hem weer vullen, men een shot chloor. een zeil eroverheen met regen en hagel helpt ook.

het huidige water krijg je niet meer schoon. wij hebben dit ook gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

chloortablet erin doen , dan wordt de kleur weer beter , wel een tablet speciaal voor het zwembad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moeten het gaan legen, zodat je zwembad zelf ook niet beschimeld raakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen: legen en vullen! Je kan ook wel met chemicalien aan de slag, maar dat is NOG milieu belastender dan opnieuw vullen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft niet te maken met chloor maar met de ph van het zwembad, met een verkeerde verhouding kan zelf je haar groen worden! Het is verstandig om de verhoudingen te peilen. Ik heb vroeger zwembaden schoongemaakt en kwam dit vaker voor. Weet alleen niet meer hoe het exact
zit.succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk gewoon algvorming.
Als het geen heel groot zwembad is: leeg en nieuw water erin. Met allerlei chemicalien krijg je het ook wel schoon, maar ook dat kost geld, en je zit met de nodige chemische stoffen in je water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij toch logisch dat als je een zwembad hebt,
dat je dan ook de spullen hebt om dat water regelmatig te testen en te verfrissen / zuiveren.

http://adwords1.bellatio.nl/index.php?page=zwembad-onderhoud&id_cat=8379&gclid=CJilz7-4rqoCFcFI3godD1yQXg

Je moet de waterkwaliteit goed in de gaten houden. Dit is zeer belangrijk, want zwemwater is pas zwemwater, wanneer het ook gezond is om in te zwemmen.

http://www.tuinfo.nl/site/index.php/zwembad/58-zwembadonderhoud
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's geen zwembad (meer ; da's een (beginnende) vijver. En niet zo heel erg gezond om in te zwemmen, zeker niet voor kleine kinderen.

Je hebt grof gezegd twee soorten zwembaden :

- het kinderopblaasbadje dat je na een middagje zwemmen leegt en schoonmaakt, om het de volgende mooie dag weer te kunnen vullen
- Het grote (vaste) zwembad dat met pompen, filters en chemicaliën ' zwembaar' wordt gehouden.

Dan heb je daar tussenin al een paar jaar een categorie ''opblaasbadjes die net te groot zijn om elke dag te vullen, en net te klein om echt serieus zwembadonderhoud op te plegen''. Vaak worden die baden geleverd met een net effe te kleine pomp (die de schade net niet aan kan) en chloortabletten of - korrels. Met die twee kan het bad - als het niet al te heet weer is - tussen de 3 en 7 dagen staan voor het weer geleegd en gevuld moet worden.

Vermoedelijk heb je een zwembad van die tussencategorie. Omdat het nu al zo vervuild is, moet dat water er in elk geval uit. Dan een goede pomp er op aansluiten, een beetje chloorkorrels er in oplossen, en je kunt weer een halve tot een hele week verder. Geen pomp en chloor ? Dan dagelijks of hooguit om de dag legen en opnieuw vullen.

Wil je het water er de hele zomer inhouden, dan moet je het behandelen als een ' echt' zwembad, en allerlei testjes voor de waterkwaliteit en chemicaliën om de balans te herstellen moeten kopen. Iets minder werk wellicht, maar wel veel duurder. Met en groot zwembadje ben je er met de aanschafkosten nog lang niet. Die badjes kosten tegenwoordig niets meer, maar het onderhoud is nog minstens even duur zoniet duurder geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is duidelijk dat uw PH (zuurtegraad) niet goed zit waardoor je algenvorming krijgt. De Ph kan je meten met een lakmoes papiertje, je kan dit bekomen in shops waar men zwembaden of aquariums verkoopt maar ook in de apotheek. Door de overvloedige regen van afgelopen maand is de kans groot dat uw PH te laag is, dwz minder dan Ph 7 wat men neutraal noemt net als leidingwater. Het goedkoopst is gedeeltelijk of volledig vervangen, en dus de Ph dichter bij de waarde 7 brengen, maar filteren kan het ook zuiverder maken. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een zwembad moet dagelijk worden getest op de PH !
Er moet een grote filter en pomp op zitten.
het moet er altijd brandschoon uit zien.
Maar wat jij vertelt is levensgevaarlijk om er nog in te zwemmen
Er zitten nu schadelijke bacterieën in en waarschijnlijk blauwalgen( donkergroene plekken)
Ergens is er dus iets goed mis..

Toegevoegd na 3 minuten:
wat nu te doen?
Heb je geen filter, dan regelmatig water verversen.
Heb je wel een filter, dan nagaan wat er mis aan is.
Op tijd water testen.
Op tijd chloor toevoegen.