Mijn vijg moet nodig verpot worden.Wanneer kan ik dit het beste doen,wat voor grond gebruik ik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.5K

Antwoorden (1)

Plant vijgen beter niet in een pot tenzij je een ras gekozen hebt dat altijd binnen moet overwinteren omdat ze een strenge Nederlandse winter niet aan kunnen. De kans op bevriezen is in een pot veel groter, omdat de vorst rondom de pot de hele kluit kan bevriezen. In de volle grond is dit risico veel kleiner. Plant een kleine jonge vijgenboom alleen in het voorjaar. Dan hebben ze het hele seizoen om goed wortel te schieten zodat ze klaar zijn voor de winter.

Op onderstaande bron kun je nog meer info vinden over de vijgenboom.