Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor bloem is dit?

Deze bloemen in mijn voortuin wil ik volgend jaar graag weer zaaien maar weet niet wat voor soort het is, het zat in een zakje met gemengd zaad. Het gaat om die rode bloemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
639

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een rode klaversoort, probeer er achter te komen waar je dit zaad gekocht hebt, dan kan je misschien de samenstelling vinden van het zaadmengsel.
Het is niet de inheemse soort, dat is een vaste plant, dit lijkt me een uitheemse eenjarige, wel erg mooi.
Win er zelf zaad van, dan hoef je het niet te bestellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het en klaversoort is, wordt eigenlijk pas duidelijk op de 2e foto, op de 1e lijkt de bloem veel groter, dan ie in werkelijkheid is. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is ook het moeilijk met dit soort zaken, de kweker die voor het zaad zorgt, weet wel hoe ze heten, soms kan je op zijn site, als ze die hebben, wel achter namen komen, maar het blijft moeilijk
Ieder jaar komen er nog nieuwe plantensoorten bij en er zijn er al meer dan honderd duizend!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding