Mijn blauwe bes , sommige noemen deze bosbes, staat in de halfschaduw, maar smaakt nogal wrang, wordt deze zoeter als deze meer zon krijgt ?

Deze blauwe bes zijn zomers volop verkrijgbaar in kleine doosjes bij de supermarkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ja, door zonlicht maakt hij suikers aan. Helaas is er de laatste weken niet veel zonlicht geweest in veel delen van NL. Rustig wachten, en hopen dat het goed komt, voordat ze gaan schimmelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor dit heldere antwoordt.

Andere antwoorden (3)

Wij plukten ze vroeger pas in augustus volgens mij, dus nog even laten hangen, af en toe eentje proeven.
12 jaar geleden
ze moeten helemaal blauw zijn maar meestal zijn de vogels je voor en anders turf geven dat is goed voor ze omdat ze heel oppervlakkig wortelen kunnen ze weinig voeding op nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, een bosbes hoort in het bos te staan. Zo komen ze aan hun naam. Onder de bomen in het bos is ook niet al te veel zon. Ergo, het kan niet aan het gebrek aan zonlicht liggen, dat ze nog niet zoet zijn.
Je plukt ze gewoon te vroeg. Ze hebben nog wat tijd nodig.

Mijn bramen zien er ook al zwart uit, maar het maakt een groot verschil in smaak wanneer ik iets meer geduld heb en nog een paar dagen wacht.
Ivana