Hoe kan het dat mijn magnolia alweer bloeit?

Mijn magnolia, die normaal alleen bloeit in maart, voordat de bladeren verschijnen, bloeit nu alweer! Volop in de bladeren, volop in bloei. Ik vind het een beetje vreemd.

We hebben deze magnolia intussen een jaar of 8-9, zijn er misschien varianten die na hun tiende jaar twee keer per jaar bloeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
9.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt groene vingers! Niet meer wassen:) !

Het beste antwoord

na het zeer droge en extreem warm voorjaar hebben veel planten een ongebruikelijke rustperioden gehad.
Hierna is het weer gaan regenen en 'denken' veel planten dat het voorjaar is begonnen door opnieuw te gaan bloeien.
Appelbomen doen dit ook wel eens om deze reden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankuzeer voor het bevestigen van ons vermoeden :)

Andere antwoorden (1)

Voor zover ik het begrijp (ik ben geen plantenvrouw), is het niet abnormaal voor een gezonde magnoliaboom om vaker te bloeien. De bloemen in de zomer gaan wel "ten koste" van de bloei in het voorjaar, aangezien de knoppen wél allemaal op hetzelfde moment beginnen te ontstaan.

Bloei laat in het seizoen schijnt daarbij vaak het resultaat te zijn van rijke grond. En uiteraard zal de warme lente er ook mee te maken hebben.