Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik was van de week in Slovenië voor mijn werk, en ik zag daar een heel vreemd insect, ik heb er een filmpje van. Weet iemand wat dit is? Erg Benieuwd!

Het vloog naar een plant toe en het zoemde erg hard. Het is vele malen groter dan een grote hommel!! Ik kon de vleugels gewoon zien bewegen zoals bij een vogel, heel apart, normaal kun je dat niet waarnemen bij een insect omdat de vleugels zo hard gaan. Misschien herkend iemand dit insect.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vermoedelijk is het een houtbij. Die lijkt op een grote vlieg en is één van de grootste bijen van Europa.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! Dat is hem!!! Ik heb er meerdere foto's van bekeken en inderdaad, het was dus een HOUTBIJ!!! 100% zeker. Bedankt voor het beste antwoord. Wat een grote bij! Weer iets geleerd:-)

Andere antwoorden (2)

Het lijkt wel op een bij of een vlieg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, het is zowiezo wel een bij-achtige denk ik zo. Een vlieg zal het niet zijn, daar is het veel te groot voor.
Kan het geen mei-kever geweest zijn?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding