Aan mijn vuurkorf zitten houten handvatten. Hoe bescherm ik die?

De eerste handvatten zijn nu of verbrand of helemaal zwart. Heb nu nieuwe (hard)houten handvatten gemaakt. Bestaat er een soort beits... die ze een beetje kan beschermen/vertragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Daar bestaat inderdaad verf voor. Kijk eens op deze site:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dure verf!
Ik doe aluminium papier om de handvaten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aluminium folie is natuurlijk geen optie en dat was de vraag ook niet. Die min slaat ook nergens op, kom maar met iets beters!
Het is logisch dat je de mooie handvatten wilt blijven zien. Ik kon alleen niet zo gauw transparante verf vinden, misschien dat contact opnemen wat oplevert. Anders kan zwart ook mooi zijn...
Vind het toch wel wat merkwaardig dat de constructie blijkbaar zo is dat een vrij essentieel onderdeel van de korf kan gaan verbranden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jelle, de vraag was: "die ze een beetje kan beschermen/vertragen?"
De verf van de site beschermd tot 600 graden. Dat moet voldoende zijn!
Jazeker.

Er bestaat uiteraard vuurvaste verf. Maar dit is verf die tegen hitte kan. Niet een verf die speciaal vuur remmend is.

Echter, voor de professionele markt is er brandwerende verf ontwikkeld: http://www.multifire.nl/systeem_w.html

Er staat niet bij wat de prijzen zijn en of het ook voor de particulier is aan te schaffen. Maar opd e site staat een email & telefoon nummer. Even bellen / mailen?