Wie weet wat dit voor beestjes zijn ?

Ik zag ze onderaan een blad zitten, met onder al die beestjes allemaal witte kleine eitjes...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Het beste antwoord

lieveheerst beestjes zijn eerst larven.
omdat de eierschaaltjes er nog onder zitten zijn ze dus net uitgekomen. en die larfjes zien er eigenlijk niet zo schattig uit.

dit zijn jonge wantsen (ook wel schildwantsen genoemd) maar welke soort dat kan ik je helaas niet vertellen.

Toegevoegd na 11 minuten:
comploeter liep even vast maar dit plaatje hoorde er nog bij. jongen wantsen aan de onderkant van een tomatenblad. (zoek de verschillen) :)

Toegevoegd na 15 minuten:
en dan ook maar meteen de schitterende larve van het lieveheersbeestje welke net uit het ei zijn komen (griezels brrr)

*foto 2 dus* :)

Toegevoegd na 35 minuten:
hebbes.... de groene stinkwants

zie link voor de hele ontwikkeling.

(ze worden echt groen!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh inderdaad! Dus het zijn geen lieveheersbeestjes maar Groene Wantsen!! Heb net de eitjes opgezocht van lieveheersbeestjes en die zijn geel en meer ovaal! Heb nog even goed mijn foto's bekeken en kan inderdaad dan zien dat de eitjes alleen de schalen zijn. Wat leuk zeg.. en wat een timing dan dat ze net uitgekomen waren hihi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beschuit met muisjes moment he! :) idd een goede timing van je!!!. je foto zou zo uit een natuurblad kunnen komen. maar ja, het lijken ook lieveheersbeestjes, en als iemand je zou zeggen dan het GROENE wantsen zijn..... het heeft er ook totaal geen gelijkenis met die enge grote platte groene kevers in militaire vermomming?! kleine geniepige incognito kevertjes zijn het nu nog, maar voor jou geen mysterie meer :)) nadeel is dat ze niet zo nuttig zijn voor de mens als dat de lieveheersbeestjes..... deze wantsen leven van plantensappen.

Andere antwoorden (2)

Dat lijkt sterk op de larves van lieveheersbeestjes. Nuttige beesten die oa bladluizen eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn lieveheersbeestjes de larven zien er heel anders uit.