Ik heb sinds kort een vijver met 1000 liter (sloot)water. Daar heb ik 24 stekelbaarsjes in uitgezet. Hoe vaak/veel moet ik deze voeren (watervlooien)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Stekelbaarsjes eten allerlei kleine diertjes, zowel onder als drijvend op het water.
Indien je ze niet zal voeren, blijven ze prima in leven, voer je ze wel, ook prima, je mag er best wel heel veel ingooien, want de vlooien die ze niet opeten, blijven in leven.
Volgend voorjaar krijg je wel problemen als ze jongen gaan geven, dat zijn er een paar honderd!
En dat in een klein vijvertje is te veel, dus er flink wat uit scheppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je gewoon een keer in de week een zakje watervlooien in de vijver loslaat, merkt je vanzelf of je dit moet aanpassen: Als er nog vlooien zwemmen, hebben ze ruim voldoende.

Overigens: Bij 24 stekelbaarsjes in een dusdanig klein bakje, hoop ik dat je een goed filtersysteem hebt genomen & voldoende belucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je genoeg waterplanten (eco systeem) ed hebt, hief je ze niet te voeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals gezegd voer eerst meer dan ze op kunnen ,de rest blijft leven .Doe dit niet met droogvoer .Vind wel dat er erg veel inzitten zeker als de paartijd aanbreekt,de mannen verdedigen dan hun plekjes en je hebt dan een hoop stress in je vijver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze visjes hoef je echt niet te voeren, die vinden voedsel genoeg in het slootwater. In de sloot worden ze tenslotte toch ook niet gevoerd.