als je een wespenest kapot maakt komen ze dan terug?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
15.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zijn 'ze'?

Het beste antwoord

Bij het stuk maken van een wespennest, gaat er bij de wespen een soort van allarm af, hierdoor komen de wespen naar buiten en maken een vreemd brommend geluid, als je dat hoort, moet je maken dat je weg komt en dan nog zal je gestoken worden!!
De nesten zijn nu nog erg klein, dus weinig wespen, heb je er echt last van, laat hem dan nu weghalen voordat de kolonie heel groot is.
Gaat het om een oud wespennest, dat kan je gewoon weg halen, ze ( koningin) komen nooit meer terug op het oude nest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, vaak komen ze massaal terug om zich op de 'vernieler' te wraken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de wespen nog gebruik maken van het nest, dan zou ik zeer voorzichtig handelen, en er een professional bij halen om het te vernietigen.
een oud, uitgewoond en verlaten nest kan je gewoon verwijderen.
Rieneke1
12 jaar geleden
ik had een paar jaar geleden een wespennest in mijn grasveld.
die heb ik uitgegraven, en met een gasbrander iedereen die naar buiten kwam meteen "behandeld". Daarna poeder in het gat gestrooid.

de koningin had ik echter niet (niet diep genoeg gegraven)
een week later zat er een nieuw nest een paar meter verderop. Dat heb ik op dezelfde manier verwijderd, en toen kwamen ze niet meer terug. Ik ben 1 keer gestoken.

laten verwijderen door de gemeente is duur, en ik wilde ze niet in het gras waar mijn kinderen spelen.

conclusie: het is zelf te doen, maar zorg dat je de koningin ook hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er geen ervaring mee hebt laat het dan aan een pro over en begin er niet aan.Zijn erg vervelende beesten als je ze stoort en dat doe je,dus afblijven en overlaten aan mensen die er verstand van hebben.En het goede materiaal ervoor hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik spreek uit eigen ondervinding, maak dat je er niet te dicht in de buurt van komt, want zij de wespen zullen je vinden, heb ooit eens met een stok zitten rammelen in zo'n gat in de grond en ik kan je verzekeren, dat zijn heel vlugge diertjes....

Toegevoegd na 1 minuut:
je kunt ze het beste laten wegnemen door de brandweer, bij ons zijn zij de bevoegde instantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jazeker met zijn allen komen ze wraak nemen bzzz !!!