Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet er iemand een verkooppunt waar ik als particulier MCPA (onkruidverdelger) kan kopen?

Ik zou het willen proberen tegen heermoes nadat alle pogingen met andere onkruidverdelgingsmiddelen hebben gefaald.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
38.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

MPCA is verboden voor bedrijven met een sluitlicentie, laat staan voor particulieren. Als je uberhaupt al aan dit middel komt is het in bezit komen zeer strafbaar.

"Toelating Agrichem MCPA 500 (11182 N) vervalt:
Tijden de vergadering van 28 juli 2010 heeft het Ctgb besloten de toelating van Agrichem MCPA 500 (11182 N) met terugwerkende kracht in te trekken. Heeft u Agrichem MCPA 500 (11182 N) in uw bestrijdingsmiddelenkast staan dan heeft u een verboden product in uw bezit."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik om nog wel eens bij een heuse "boerenwinkel" namelijk Welkoop. Kijkt U op de website en neem desnoods eens contact op. Zij hebben vast en zeker een (goedkope) oplossing voor dit nare probleem.Dit lijkt wat op een tuincentrum,maar kopen groot/groter in dan de meeste tuincentra zodat het vaak ruim 30% onder de normale winkelprijzen valt.

http://www.boerenbond-welkoop.nl/pagina/advice.html?id=63398&search_txt=onkruidverdelger

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onkruid kan je natuurlijk ook mechanisch bestrijden.
Bij de bouwmarkt kan je Roundup krijgen. Het werkt goed, maar is schadelijk voor het milieu en daarom niet aan te bevelen.
Een huis-tuin-en-keuken middeltje is schoonmaakazijn.
Je kan ook nadenken over methoden om onkruid te voorkomen. In de borders met een bodembedekker of cacaodoppen, tussen de terrastegels met antiworteldoek en een cementen voeg, etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heermoes is alleen te bestrijden met Genoxone of Gemoxone, oa te koop bij de Welkoop, succes!!
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding