Hoe lang bloeit een waterlelie ongeveer, Bij mij in de vijver ongeveer een dag of 5 en dan is het gebeurt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
10K

Het beste antwoord

Je geeft zelf al het antwoord 4 a. 5 dagen, wel is het zo dat het wel voldoende zonnig moet wezen anders gaan de waterleliebloemen niet open en deze dagen tellen gewoon mee ,open of dicht.
Bij een volwassen plant zitten er altijd meerdere bloemen tegelijk in, zodat het vaak niet eens opvalt hoe lang de bloemen bloeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tussen de 4 en 6 dagen is inderdaad mijn ervaring en wat is dat elke keer weer genieten.
Voordat we verhuisden van ons huis met vijver in de tuin naar het appartement, bloeiden de lelie met heel veel bloemen tegelijk. Echt geweldig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de waterlelie groot genoeg is blijft hij bloeien tot het te koud en te donker word soms wel tot oktober,maar 1 bloem blijft inderdaad maar 4 a 5 dagen open waarbij de volgende ook open is