Zijn er ook planten waar de meeste insecten en andere kruipers (spinnen, vliegen, muggen, wespen,...) niet van houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
3.2K

Het beste antwoord

Jazeker de grootste vijand van muggen is de Ricinusplant(wonderboom). Met zo'n plant voor de deur of het raam hoef je niet bang te zijn voor muggen. Als er kinderen in huis zijn, moet je overigens wel voorzichtig zijn met deze plant. De zaden zijn zeer giftig. Muggen houden ook niet van een citroengeranium, dus last van muggen deze planten helpen goed.
Brandnetelstruiken zal niemand graag voor de deur zetten, maar ze zijn wel een prima afweermiddel tegen vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Insecten en andere kruipers horen in de natuur .
Wat zou je met je vraag nu willen weten ,heb je het over planten binnen of buiten?
Spinnen zoeken tochtige hoekjes op om hun web te maken, dat zou ook tussen een plant kunnen wezen. Vliegen komen soms op bepaalde bloemen af, maar niet echt op planten.
Muggen zoeken als het veel waait ,soms beschutting tussen planten maar komen normaal niet op planten af.
Wespen komen af op heel enkele soorten bloemen,maar verder op planten, nooit.
Ik denk dat je aan plastic planten moet gaan denken, maar een spin zou het misschien toch leuk vinden.
Dus wat wil je nou met je vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik wil met mijn vraag, is gewoon een antwoord. En dus niet iets wat je bijna een standje kan noemen.
Ik vind het maar vreemd dat jij vindt dat ik verantwoording af moet leggen voor mijn vraag. Ik zoek planten die ervoor zorgen dat insecten wegblijven, omdat ik erg veel last van ze heb op een bepaalde plek. Inderdaad ze horen in de natuur, maar zoals ik er last van heb is geen natuur, het is namelijk op een achtererf zonder plant of boom. Ze hebben daar dus niets te zoeken en bezorgen mij en mijn huisgenoten veel last en ziektes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pijn... er bestaan geen planten die spinnen,vliegen muggen en wespen weg houden.
Als je dat bedoelt, maar je vraag was of er planten zijn waar spinnen ,vliegen, muggen wespen niet van houden.
Daarom begreep ik de vraag niet, sorry hoor.
Lijkt me inkoppertje: vleesetende planten natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hadden vroeger bij mijn ouders huis een notenboom staan,mijn moeder zat als het warm was,altijd onder deze grote boom,en er zaten nooit geen muggen onder de boom.
s,avonds zette ze een takjes met blad in een vaas met water op het nachtkasje bij ons bed en we hadden geen last van muggen s,nachts,de geur verdreef ze.

vliegen hebben een ontzettende hekel aan tocht,een ventilator aan en ze voelen zich niet prettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Notenboom tegen muggen.. Citroenplant tegen alle andere vliegende pestkopjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de tee three een boom uit donker africa helaas groeit hij hier niet