Hoeveel bemesten?

Ik heb een klein olijfboompje gekocht. Hoeveel mest moet ik het geven? Is een handje vol genoeg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (2)

Voor de zomer is het belangrijk, dat wanneer u de boom van binnen naar buiten wilt plaatsen, u de boom rustig laat wennen. Stapje voor stapje; eerst op een schaduw plek dan verhoogt u elke dag het aantal zonne-uren en de hoeveelheid wind. Rond maart mag u de boom verpotten, kijk gelijk of de gaten onderin de pot nog vrij zijn en vul de pot met oude potscherven. Denk erom dat na een jaar de wortels zo gegroeid zijn dat de pot zo’n 30 centimeter groter mag zijn. In de zomerperiode moeten de bomen veel water hebben. Zo’n 1 tot 2 keer per dag, maar met kleine beetjes want de wortels zijn gevoelig voor rot! Verder mogen ze elke 2 maanden bemest worden!

Voor de bemesting heeft ECOstyle Vloeibare Plantenvoeding. De Universele Vloeibare Plantenvoeding is uitermate geschikt voor pot- en kuipplantenplanten, waaronder dus de olijfboom.
De Plantenvoeding bevat ingrediënten uit plantenzaden geëxtraheerd, waardoor de plant extra energie krijgt. Een plant geeft haar zaden altijd een buffer mee, een soort plantstart met enzymen en hormonen om de wortelontwikkeling, groei en vruchtzetting van de plant te verzorgen. Dat specifieke ingrediënt heeft ECOstyle uit zaden getrokken en aan de nieuwe Vloeibare Plantenvoeding toegevoegd.

Naast het extract van zaden, bevat de Vloeibare Plantenvoeding een extract van zeewier. Dit bevat met name veel sporen elementen die belangrijk zijn voor een krachtige groei van de plant. Deze elementen zijn belangrijk voor de start van de plant, waardoor de plant langer en beter groeit.

Winter
Rond oktober moet de boom weer naar binnen. De boom is te kwetsbaar om in de winter buiten te blijven. In de winter hoeft niet bijbemest te worden en er hoeft ook geen extra water gegeven te worden. In deze periode is de olijfboom in rust. Belangrijk is dat de boom dan net voldoende water krijgt dat hij niet droog staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is speciale bemesting van dcm te koop die is echt heel goed voor je olijfboom. het zit in een fles en daar staat ook precies de hoeveelheid op die je kunt geven.