Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit onkruid of een tuinplant?

Dit kwam vanzelf op in mijn tuin. Ik weet niet of dit onkruid is of dat hier mooie bloemen uit gaan komen. Iemand die weet wat dit is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
764

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij is dat het vergeet-me- nietje.

Toegevoegd na 47 seconden:
Die bloeit zo:

http://www.google.nl/search?q=vergeet+me+nietje&hl=nl&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=R8G7TcTTOoSWOuOEwbcF&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CCIQ_AUoAQ&biw=1280&bih=862
(Lees meer...)
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Ach, het kan best iets anders zijn, maar vergeet-me-nietjes heb je in soorten en maten...

Andere antwoorden (3)

Het zouden goudsbloemen kunnen zijn. Die zaaien zichzelf heel makkelijk uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staan er veel bij elkaar, dat betekent, dat er een plant heeft gestaan, vorig jaar, die in jouw tuin is uitgebloeid en zaad heeft gevormd, dus moet je deze plant vorig jaar in je tuin hebben gehad.
Het lijkt me een plant waar blauwe of lila bloemen in komen, heb je er misschien een kaardebol in gehad?

Toegevoegd na 37 minuten:
heb in mijn eigen tuin gekeken, maar een kaardebol heeft wel bobbeltjes op zijn blad, maar niet die haren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, hoor, vlijtig liesje zaait zich nooit uit, afrikaantjes komen anders op en vingerhoedskruid heeft groot breed, zacht fluwelig blad.
Dit lijkt op papaverplant, waarschijnlijk zijn er zaadjes bij je in de tuin gekomen en dan begint het zo te groeien en uiteindelijk krijg je mooie een papaverplant en als deze uitgezaaid zijn dan houdt je de bollen over en als die stuk zijn heb je volgend jaar nog meer van deze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding