vogelnestje

wij zijn nu aan het bbqen en bij naast onze tafel zit een heg met daarin een vogelnestje met 3 jonkie's. De vader en moeder vogel durft niet in het nestje want wij zitten daar! Maar mijn vraag is nu; hoe lang kunnen die jonkies zonder voedsel wij zitten er vanaf ongeveer 16.00 uur! Nu is het 18.30! hopelijk weet iemand dit!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schuif de stoelen als het kan wat meer uit de vliegroute dan durven ze meer!

Het beste antwoord

vogeltjes net uit het ei hebben ieder half uurtje een goede hap nodig.
vogeltjes die een paar weken oud zijn, redden het een uurtje voor ze weer volgestopt moeten worden.
als je dan bedenkt dat de ouders ze maar een hapje kunnen geven af en toe (ze zitten met meerdere in het nest), dan begrijp je dat dit geen wenselijke situatie is.
als jonge vogeltjes urenlang zonder eten zitten, ontwikkelen ze darmontsteking waar ze aan overlijden, ook al krijgen ze daarna weer volop voer.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder half uurtje een hap.
Maar hoe gaat dat s,nachts dan?
Gaat de voeding dan gewoon door.
Rieneke1
13 jaar geleden
nee, dat geldt van zonsopgang tot zonsondergang.
er is wel eens onderzoek naar gedaan bij koolmezen.
die vliegen zo'n 650 x per dag aan met een hapje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je goede antwoord!

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk zitten er nog geen jonkies in.
Want dan zou je ze kunnen horen.
Als jullie straks daar weg gaan ,dan zal de moeder gewoon terug keren op het nest.
En als er wel jonkies in zouden zitten,dan is een paar uur tot een uurtje of zes geen probleem.
Dat overleven ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt ja we hadden gekeken en er zitten 3 baby'tjes in (heel hongerig) maar bedankt!
Rieneke1
13 jaar geleden
giweda, alleen de jongen van gierzwaluwen kunnen langere tijd zonder voedsel.
de ouders gaan soms eten halen in frankrijk, en de jongen gaan in een soort coma.
voor andere vogels geldt dit zeker niet.
een aantal uren geen eten is dan dodelijk op termijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
oh sorry, eef moet het zijn :)