De meeste bomen hebben deze accessoire.. wat stelt deze buis voor?

Links op de foto zie je een gele buis. Waar dient deze voor?? Waarom hebben sommige bomen deze wel en sommige niet? Welke gedachte zit hier achter? Heeft dit ook een naam? Bij voorbaat dank :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
10.6K

Het beste antwoord

Via de buis komt er met de lucht mee, zuurstof in de grond, dit is zeer belangrijk voor de nieuwe wortelvorming en bij droog weer kan men via de buis water geven, dit water komt door de buis altijd bij de wortels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
Pieter2011
13 jaar geleden
+ En de naam is... een beluchtingsslang c.q. irrigatieslang:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boomspiegel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank Eddijst :)
Wederom weer het beste antwoord!
(en een plusje van de zaak)

Andere antwoorden (1)

Dit is voornamelijk bij net geplante bomen. Dit is om de bomen te voorzien van water. Zo komt het water makkelijker bij de wortels.