Gras doden

Ik wil een stukje gras weg halen, om het te betegelen, wat kan je op gras spuiten dat het dood gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
9.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gras moet afgegraven worden en daarna moet je weer opvullen met zand. Ga je tegelen op het dode gras en dat gras 'composteert' dan krijg je een ander volume en verzakt je bestrating.

Het beste antwoord

Roundup.

Beter is het om het gras weg te graven, en er zand voor in de plaats te storten. Dan blijft het beter liggen, en het is beter voor het milieu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je het een spade diep omspit gaat het van zelf dood. Zand er over, aanstampen die boel en tegelen maar.
Wordt alles daarbij te hoog, dan dient het gras 25 cm afgegraven te worden, zand er op, aanstampen en tegelen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt natuurlijk niet zomaar het gras doodspuiten en daar tegels bovenop mieteren ; een terras van dergelijk prutswerk zal in no time vreselijk gaan wandelen of verzakken.

Om een terras aan te leggen hoef je de huidige begroeiing alleen maar te verwijderen als het bomen of struiken of hoge planten zijn. Gras kun je gewoon 'laten liggen'. Nouja, laten liggen ; je zult sowieso de bovenste pakweg 15 - 20 centimeter grond moeten afgraven en afvoeren, dan wit zand er bovenop, aanstampen, en DAN je tegels leggen (niet vergeten in te sluiten met bijvoorbeeld stoepbandjes).

Wil je een verhoogd terras, dan kun je volstaan met het omspitten van het gras, aanstampen, dan zand er op, en dan straten. Ook weer goed insluiten natuurlijk, anders spoel je zo alle zand er onder weg.

Onder het wit zand kun je worteldoek leggen, zodat onkruid niet al te diep wortel kan schieten. Door in te wassen met zand voorkom je een klein beetje onkruid van 'bovenaf', maar ook niet alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 En als je het zo doet, heb je halverwege al geen gras meer om dood te spuiten.
Je kan er plakjes van maken, om het elders te laten groeien.
stukken ter grootte van je schep steken. Er uit scheppen en lichtelijk ingraven op een ander stuk. Zo hergebruik je het gras.
Anders kan je het onderste boven scheppen.
Groeit het ook niet meer.