Hoe kan ik een stamroos in een mooie grote pot het best verzorgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.6K

Het beste antwoord

Rozen in pot hebben voldoende water nodig, staat hij maar een keer te droog in de zomer, dan zit er een week later luis in of meeldauw.
Tevens moet een roos in de groei ook regelmatig mest hebben, hij kan het immers niet op zoeken in de grond, hij zit immers in een pot.
In de zomer iedere dag even af sproeien met kraanwater, helpt goed tegen de luis.
Ook eenmaal per jaar een handje kalk.
Op tijd de oude bloemen er uit knippen en hem in de winter terugsnoeien.
Denk er om dat de pot niet waterdicht mag zijn, dan gaat het een keer mis met te veel water.
Zet hem zo veel mogelijk in zon, tocht en wind vind hij totaal niet erg, is zelfs erg goed voor een roos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor de goede tips!

Andere antwoorden (1)

Dit voorjaar nog een keer licht snoeien. Verder goed verzorgen en er goed op letten dat hij geen luis krijgt. Als de rozen de eerste keer uitgebloeid zijn deze afknippen en terugsnoeien en daarna zal hij echt nog wel een tweede keer rozen voortbrengen.