hoe verzorg je een wietplantje?

ik wil een wiet plantje kopen, maar hoe verzorg je die, hoeveel mag ik er hebben, hoe oogst ik hem en wat moet ik er allemaal voor doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (4)

een wietplantje verzorg je met véél liefde, je koestert het en praat er tegen, alle dagen, ieder vrij moment... als je het goed doet krijg je prachtige plantjes met grote lekkere toppen... het is eigenlijk een beetje hetzelfde als een vrouw....
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Word zo'n plant ook ongesteld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig niet ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en frustreer je de groei en vervolgens de bloei ook bij een vrouw? of behoed je haar ook voor vals licht vanwege de (menstruatie) cyclus?
Je mag volgens de wet (gedoog) 5 planten hebben voor eigen gebruik. Deze kunnen ook buiten in je tuin staan.

Bij de verzorging komt best nog wel wat kijken. Voeding, belichting, temperatuur, luchtvochtigheid. Wil je ze in de aarde zetten of op matjes, binnen of buiten.

Heb wel een site gevonden waar je wat info kan vinden. Voor de rest zou ik "growshop" googlen, dan vind je alles wat je nodig hebt, én wat je wilt weten.

Succes ermee ;-)

http://www.bazaar-roosendaal.nl/nederlands/growshop/marihuana_verbouwen.html#Grondmengsels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke, goede site. Ik zal zelf nooit iets gaan doen, ben er te schijterig voor, maar erg goed uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schijterig? Voor wat als ik vragen mag? Het wordt in nederland gedoogd 5 wietplanten in bezit te hebben, voor eigen gebruik. Deze kunnen buiten in je eigen tuin staan, of binnen in een kamer of kast onder de lampjes. Er is hier dan niks om bang voor te zijn!
Een wietplantje heeft grond, zon en water nodig, net als alle andere planten. Er zijn boeken volgeschreven over de verzorging en daarin kun je heel ver gaan. Speciale grond, speciale mest, warmtelampen, het kan allemaal. De vraag is eigenlijk: hoe ver wil jij gaan in die verzorging? Want al je het wat simpeler wil houden kan dat ook. Je kunt het plantje eventueel ook gewoon in je tuin planten, of in een pot op de vensterbank of balkon houden. Let er dan wel op dat hij op het Zuiden staat want deze plant wil veel zon. Natuurlijk ook zorgen voor goede (pot)grond en voldoende water.
Je mag er volgens de wet geen een hebben, maar doordat er gedoogd wordt mag je er in de praktijk 5 hebben. Let er dan wel op dat hij op een plek staat waar anderen er geen toegang tot hebben, dus niet in een open tuin planten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon water geven hiermee moet je met hoeveelheden expirimenteren als de bladeren slap hangen geef je te weinig als ze geel worden kan je te veel geven maar het kan ook zon tekort zijn maar als ze dan weer slap gaan hangen kan je ze gewoon weer water geven
oogsten kan je op verchillende manieren doen het makkelijkste is het plantje bij de stam af te knippen en in een droge ruimte 50/60% luchtvochtigheid laten drogen
ook belangrijk is dat je de planten niet laat verzuipen het water moet kunnen weglopen

veel succes